petak, 31. ožujka 2017.

Putovanje u "grad heroj" Vukovar = 26.3.2017.






















-Grad koji je srušen, grad koji je napadnut, grad koji je bio branjen, grad koji je izgubio borbu, grad koji je na kraju vraćen, grad koji je simbol borbe Hrvata. Grad slomljenih obitelji, grad žena koje plaču ne znajući gdje su kosti njihovih muževa, sinova, grad stravičnih zločina, grad uništenih snova i krvavih scena, grad boraca i branitelja...

-Da to je Vukovar, najveći dokaz kako rat uništava obitelji i sve oko sebe. Da, u tom gradu ja sam bila ove nedjelje, jer eto, ja sam kći branitelja, kći onoga koji se borio za Hrvatsku. Možda ne u Vukovaru, ali i ostala ratišta nisu bila lakša za braniti.

-Moji roditelji, kuma i ja smo u Vukovar krenuli u pol 9 po novom vremenu, a došli tamo oko 11. Prvo smo stali pogledati Memorijalni centar Domovinskog rata, pred kojim se nalazi tkz. groblje tenkova kao spomen svim braniteljima umrlim na Trpinjskoj cesti, U memorijalnom centru ima mnogo te-ve ekrana na kojima se prikazuju statistički rezultati, izjave političara i razni snimci od doba rata. Vrlo poučno, ali u isto vrijeme i jako bolno za vidjeti.









































-Naravno, mislim da nitko ne može otići u Vukovar da ne ode vidjeti njegov simbol, veliki vodotoranj koji je odolio svim granatama i bombama i takav sada tamo stoji kao dokaz hrvatske borbe.






































-Dolazimo do mjesta koji je najveći dokaz borbe. Memorijalnog groblja, na kojem se nalazi 938 križeva za onoliko ljudi čija tijela su eskhumirana, kada se koje tijelo pronađe, dodaje se križ. U sredini je veliki simbol, a iza njega spomenici svih branitelja poginulih u ratu, to je dio predviđen samo za pale branitelje. Svi kažu da je to jedno od najljepših groblja, a to ovi ljudi koji su umrli i zaslužuju. Jer iako mi nisu ništa, dali su meni mogučnost da rastem u samostalnoj državi. I da, to nisu svi, neka tijela nisu pronađena, nečije majke i dalje tragaju za ostatcima svojih sinova i kćeri. 


















-Dakako, najmučniji dio je vidjeti mjesto gdje su ljudi koji su trebali pomagati ostalima ubijeni. Na tom mjestu (dobro, ne baš na tom, ali blizu toga) sagrađen je Spomen dom Ovčara. Na tome mjestu je smaknuto mnogo ljudi, prvo su ih premlačivali u logoru i onda ih dovodili ovdje streljati. U spomen domu su neke njihove stvari, i njihove slike koje se prikazuju na nekim ekranima. Ja to nisam fotkala jer je bilo zbilja potresno, 13 pločica je za ljude koji nisu nađeni. Znači, kada vidiš to, shvatiš zapravo koliko je ljudi sveukupno stradalo samo na području Vukovara za vrijeme rata, a iskreno to jako zaboli jer je to moj narod. Na podu je zazidano preko tisuče metaka kao dokaz onoga što se na tom mjestu dogodilo.

-I na kraju smo pogledali mjesto gdje je bila masovna grobnica svih ljudi koji su streljani na Ovčari. Tamo je sada posađeno 100 čempresa i uzdignut spomenik. Na tom mjestu su tijela bačena kao životinjska i moram priznati da sam tada prvi put u životu osjetila istinsku mržnju, za te ljude bez srca koji su to učinili. Jer moj tata i hrvatska vojska su imali jedan moto "Dok jurišaš, pucaj, kada zarobiš ne ubijaj" jer onda nije fer, u jurišu on ima šansu, ovako nema.






































-Možda je ovo bilo putovanje istatkano dijelom mene koje se priklanja, znam da moj blog prate osobe srpske nacionalnosti, i ne želim ih ovim postom uvrijediti. Svi mi znamo što se dogodilo, bio je rat, dogodile su se stvari koje se nisu smjele dogoditi, sigurna sam da vi cure koje me pratite niste ni za što krive, kao ni ja. Samo mislim da se ipak ove ljude ne treba zaboraviti i da se ja ne trebam sramiti napisati nešto na mom blogu jer istina možda boli, ali je istina. Nisam napisala sve, možda su neke stvari nerazumljive, nisam ni vidjela sve, nisam bila u  bolnici, ni u vojarni. Nadam se da se nitko nije uvrijedio i da možda zaželite otići vidjeti Vukovar. :)


Broj komentara: 12:

  1. Super post!
    Nova sam, pratim te pa ako zelis uzvrati:
    http://janead.blogspot.rs/

    OdgovoriIzbriši
  2. Na divan si način predstavila ovaj grad, i jako mi se svidio post. I ja sam iste nacionalnosti kao i ti, i jako mi je žao zbog svega što se tada dogodilo, baš se vidi da se mnogo ljudi žrtvovalo za domovinu. Jako bih željela posjetiti u budućnosti ovaj prekrasan grad. Suuper post! ♥♥♥

    Chanceux

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala! Svakako posjeti, slažem se da tobom da je jako tužno to što se dogodilo i mislim da ne treba to zaboravi. Taj grad treba biti podsjetnik svima kako se ne bih ništa slično više dogodilo. :)

      Izbriši
  3. Tužno je vidjeti jedan (pretpostavljam) predivan grad koji je bio opustošen preko noći. Mislim da svaka država ima jedan takav grad, a u BiH je to definitivno Srebrenica. Ipak, drago mi je što si nam odlučila kroz post, tekst i fotografije prikazati taj grad

    Delilah's Stories

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! Da, zaista je tužno. I u Srebrenici se svašta dogodilo i mislim da nitko od nas ne treba to zaboraviti. Vukovar se obnavlja, ali rat je zaustavio njegov razvoj. :)

      Izbriši
  4. Bila sam sa skolom u Vukovaru i kada smo obilazili sve bilo je tesko gledati dosta toga. Mislim da je Vukovar poseban grad i da svatko treba barem jednom otici tamo.

    http://beautybydorotea.blogspot.hr/?m=1

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se s tobom. Nisam uspjela posjetiti sve, ali jednom sigurno hoću. :)

      Izbriši
  5. Sjajan post! Bas mi se dopada sto si odlucila da napises nesto na ovako interesatnu i edukativnu temu! Fotografije sjajne!

    Gotičarka

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! Mislim da se treba pisati i na takve teme jer ne treba se zaboraviti, i ne daj Bože ponoviti nešto slično. :)

      Izbriši
  6. Predivna post. Iako nisam ljubitelj istorije obožavam da posjećujem gradove ili muzeje sa istorijskim sadržajima tako da sam uživala u čitanju i ovog posta. :*

    Moj mali kutak

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! Ja sam veliki obožavatelj povijesti, kao i putovanja u gradove koji imaju povijesno značenje. Drago mi je da si uživala. <333

      Izbriši