nedjelja, 2. srpnja 2017.

Foto radionica = što sam ja naučila?






















- U prošlom postu sam vam pisala o ljetnom kampu, što smo radili itd.. Danas vam donosim lekcije koje sam naučila na foto radionici od svog mentora, nadam se da će i vama pomoći isto koliko su i meni. Ako ste pravili neke greške, vjerujte mi i ja sam, i sada se trudim uvijek ih imati na pameti. Prvo ću napisati savjete i na nekim svojim fotografijama vam pokazati te greške ili dobre strane.

1. Stvar je u fotografu, ne u fotoaparatu
-koliko god neki fotoaparat bio profesionalan, ako ti nemaš mašte, želje i ljubavi za fotografiju, od toga neće biti ništa.

2. Samo je jedan motiv, sve ostalo su samo ukrasi
-na fotografiji jedna stvar treba biti motiv, ono u što gledamo, sve ostalo treba samo nadopunjavati fotografiju. Niti jedna dobra fotografija nema 2 motiva.

3. Motiv ne treba nužno biti u središtu
-rijetke su fotografije kojima je motiv u sredini, a da su stvarno dobre.

4. Motiv uvijek treba gledati na stranu sa više prostora
-ako fotografirate građevinu ili čovjeka, koji je okrenut i gleda u nešto, uvijek on treba biti u kutu i gledati prema slobodnom prostoru.
Primjer:


















-na ovoj fotografiji vidimo curu koja fotografira, i vidimo ŠTO ona gleda,tj. u ovome slučaju i fotografira, nije dobro ako vam motiv gleda u "zid".

5. Odsječeni dijelovi tijela ne dolaze u obzir
-znate ono kada se na fotografiji vidi dio čovjeka, e to izbjegavajte.

6. Pazite na predmete
-situacija kada vam bure padne u kadar i uništi cijelu fotografiju, vjerujte mi nije fora, zato maknite bure i kasnije ga vratite na mjesto.
Primer:

















7.Svi oni filteri tipa negativ su čista glupost, i stvar za neupučene
-jedino što dolazi u obzir je crno-bijela fotografija jer nekada tako bolje izgleda.

8. Opcija Auto nije poželjna (kao niti blic)
-ovo najčešće koriste početnici, no ona nekada zna staviti preveliki ISO (osjetljivost) i tada se sve mane vide. Zbog blica ćete ispasti blijedo, te plošno.

9. Fotokopir može uništiti fotografiju
-ako printate pazite da fotokopir ne printa tamno jer to na kraju uništi sav trud.

10. Žice su nepoželjne
-ako fotografirate kuće, pazite da vam se ne vidi previše žica jer one pokvare dojam.

11. Ne ukrivljujte fotografiju
-ovo sam i ja dosta puta radila, ali to je vrlo ružno jer iako nama to ispadne normalno i "fora" zapravo je istina da izgleda da se svijet na fotografiji ruši.
Primjer:


























12. Pozadina je važna
-pozadina mora biti lijepa i ne treba previše odvlačiti pažnju od motiva. Isto tako ako fotografirate ljude pazite da ne izgleda da u pozadini nešto izviruje iz njihove glave.

13. Na portretima se moraju vidjeti osjećaji
-zato je najbolje fotografirati ljude ako vas ne vide jer se onda vide osjećaji. Sve one fotografije našminkanih dama u časopisima nisu portreti jer ne možemo iščitati osjećaje sa njihovog lica.

14. Razbijte monotoniju
-ako fotografirate žbunj, vrlo je važno da tu negdje bude nešto u drugoj boji jer sami žbunj zelene boje i nije zanimljiva pojava. Jedan crveni cvijet i fotografija je već mnogo bolja.

15. Najbolje vrijeme za fotografije je sat-do sat i pol poslije izlaska Sunca, te pola data-sat prije zalaska Sunca
-tada su boje najintezivnije, te je sama fotografija "čarobnija".

16. Svatko ima stil koji mu leži
-netko voli fotografirati ljude, drugi građevine, treći prirodu i tako u nedogled. Vrlo je važno da znate što vam je najdraže i što vam najbolje leži, ostale dijelove možete uvrštavati u najdražu temu i samim time i ta polja usavršavati.

17. Ljudi nadopunjuju fotografije
-neke scene izgledaju suviše apokalipstičko i tužno bez ljudi, zato je važno nekada ubaciti nekoga jer ljudi svojim prisustvom nadopunjuju doživljaj. Ne uvijek! Ali nekada fotografija izgleda prazno.

17. Neizrezana i neuređivana fotografija je dobra fotografija
-lično me je ovo doista iznenadilo jer dosta blogerica čije fotografije mnogo volim ih uređuje u raznim programima. No, istina je da ako je fotografija dobra, ne treba ju uređivati niti izrezivati. Realno gledano, to je i istina, prije nije bilo tih programa, i fotografi su radili i bolje fotografije od današnjih. Uređivanje je zapravo popravljanje fotografije, a svi znamo ako je nešto dobro da ne treba popravljanje. Moj mentor je rekao da je uređivanje u redu, ako  je neka fotografija jako lijepa, a neki detalj (stvar, svjetlost..) kvari to. U tom slučaju je poželjno malo je urediti i tako je dovesti do savršenstva.

18. Manje je više
-nemojte uraditi mnogo fotografija koje na kraju nećete nikada ni pogledati. Napravite malo fotografija, ali da budu lijepe i vrijedne.

19. Fotografirajte iz različitih kutova
-nemojte napraviti 20 fotografija iz istog kuta, radije napravite 5 iz različitih kutova (od gore, pa od dolje, na desno, na lijevo..)

20. Ne briši fotografije na terenu
-kao prvo, baterija vam se prazni. A kao drugo, vi niste ni svjesni što zapravo brišete. Ja sam na terenu htjela obrisati jednu fotografiju koja mi se čini banalna, a kad smo je gledali na računalu je izgledala odlično. Jako se svidjela jednom čovjeku iz foto kluba i zbog nje sam ponosna na sebe. Dolje ju možete vidjeti:



























-Nadam se da vam se post svidio, te da će vam ovi savjeti biti od koristi. Svakome tko ima priliku, preporučujem da ode na jednu takvu radionicu jer se stvarno dosta nauči.



Broj komentara: 18:

  1. Vau, odlicni saveti! Sigurno cu ih primeniti kada sledeci put budem nesto fotografisala.

    OdgovoriIzbriši
  2. Super post draga! Naučila si stvarno super stvari i mislim da to što si ih podjelila s nama da je odlično ^^
    Ako imaš vremena postavi mi pitanja za Q&A -> This is my life

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala! Doista j bilo zabavno i nadam se da će nekome biti od koristi. :)

      Izbriši
  3. Predivan post. Hvala ti što si podelila ove savete sa nama.

    laAdda | Pregled juna!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! Nadam se da će nekome pomoći. :)

      Izbriši
  4. Sjajan post!Imala si sjajnog mentora!Divno je što si ih podelila sa nama♥

    https://chelchiechelchie.blogspot.rs/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! Mentor je zaista bio sjajan. :)

      Izbriši
  5. Super savjeti! Za neke sam već znala, ali za brisanja slika na terenu (što ja uvijek radim) nisam :) Možda ću se toga sjetiti sljedeći put!

    moonstears

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala! Sjeti se jer stvarno se dosta troši baterija, a i vjerojatno si nekada obrisala fotografiju koja je bila savršena. Najbolje je pregledati na računalu jer se sve lijepi vidi. :)

      Izbriši
  6. Prava si sretnica zbog ove radionice, i ja bih rado išla da i to postoji! I ja mrzim filtere kao negativ,meni je to čista glupost! xD


    Laylva

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala! Slažem se s tobom, ne vidim uopće neku svrhu toga. :)

      Izbriši
  7. Odličan post, jako mi se sviđa ideja. Savjeti su odlični sigurna sam da ću ih se držati kod idućeg fotografiranja <3

    http://doroty4.blogspot.hr/2017/07/im-back-10-favourite-summer-songs.html

    OdgovoriIzbriši
  8. Predobar post! Odlični savjeti, sigurno ću ih zapamtiti. :)

    mysweetlandd.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! Drago mi je što sam ti pomogla! :)

      Izbriši
  9. Wow, moram priznati da si, ovim postom, "oduvala" sve prethodne. Iako sam poznavala dosta tehnika fotografisanja nove su uvijek dobro došle. Sve pohvale za post i svaka ti čast na fotkama!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! Zaista si mi uljepšala dan sa ovim komentarom. Nadam se da sam uspjela prikazati te greške na fotografijama. :)

      Izbriši